Ondernemen als intuitïeve vrouw

Posted on: 17 maart 2024
Author: Marieke

Om jouw droomdoelen waar te maken, is het belangrijk dat de fundering stevig is. Zowel die van je bedrijf als in jezelf.

Speciaal voor jou heb ik een blogreeks gemaakt, waarin ik uitleg wat belangrijke bedrijfsfundamenten zijn en geef ik je tips om deze te versterken vanuit je intuïtie. Sommige fundamenten heb je misschien al goed op orde en andere onderdelen mogen jouw aandacht en energie krijgen.

In dit eerste blog ‘Ondernemen als spirituele vrouw’ vertel ik waarom het belangrijk is om de fundamenten van je bedrijf (en jezelf) stevig neer te zetten, wat dit je oplevert en wat de eerste stap is.

Ondernemen is een achtbaan

Ondernemen is een persoonlijke reis en die brengt veel in je naar boven. Zeker in deze tijd waar het verleidelijk is om te kijken naar ondernemers om je heen, is het soms moeilijk om je eigen weg te vinden en daar vervolgens op te blijven.

Als je start met je bedrijf, komt er veel op je af en pak je de zaken op die zich aandienen. Op een gegeven moment ga je merken dat je bedrijf loopt. Dan kom je in een fase van tevredenheid: je bent op een mooie plek en kunt genieten van wat je hebt neergezet.

Maar als spirituele vrouw, komt er altijd een moment dat het begint te kriebelen en voel je dat je hier bent om iets nog groters neer te zetten.

  • je voelt inspiratie om jouw visie nog meer te delen met de wereld;
  • je wilt meer vrijheid in je ondernemerschap;
  • je wilt groeien met je bedrijf zonder veel meer te werken;
  • je wilt met meer gemak ondernemen;
  • je wilt ondernemen vanuit je intuïtie en met flow;
  • je wilt een bedrijf dat jou ondersteunt in plaats van dat jij loopt te rennen.

De energie die dit geeft, zet je vaak aan tot handelen: je gaat een training volgen of je gaat vol goede moed zelf aan de slag om bijvoorbeeld een online training te maken. Maar toch merk je dat je hierin niet verder komt. Je maakt vaak een begin met je plannen, maar blijft elke keer steken.

Want tegelijkertijd:

  • ben je druk met het draaiend houden van je bedrijf;
  • besteed je al je tijd aan het helpen van je klanten;
  • lijkt het alsof je altijd tijd tekort komt;
  • voel je je regelmatig overweldigd;
  • heb je het gevoel dat je er helemaal alleen voor staat en zakt de moed je soms in de schoenen;
  • weet je niet hoe je dit kunt doorbreken.

Bedrijfsfundament 1:
Wat wil je nu eigenlijk écht?

Vaak denken we dit wel te weten, maar maken we het niet concreet. Zeker als spirituele ondernemer, volg je graag je intuïtie en ga je waar je gevoel je brengt. Maar als je een dieper verlangen voelt en droomt van grotere doelen, is het belangrijk om een stip op de horizon te zetten, zodat je weet waar je naartoe gaat.

Dit geeft richting en helpt je ook om keuzes te maken: helpt dit om dichter bij je doel te komen. Het maakt dingen makkelijker omdat jij heldere keuzes kunt maken. Zeker als hooggevoelige vrouw, is dit (spreek uit mijn eigen ervaring) heel belangrijk, omdat je je anders als een vlinder mee laat voeren door alles wat voorbijkomt. Dit heeft op momenten z’n charme, maar in je bedrijf is het niet altijd handig ;-).

In jouw droomdoel zit ook jouw drijfveer en als je die helder hebt, kun je die gebruiken op de momenten lastig is om door te zetten. Pak je droomdoelen erbij en je weet weer waarvoor je het doet.

Gratis visualisatie: Jouw droombedrijf

Om je op weg te helpen met dit eerste bedrijfsfundament, heb ik speciaal voor jou een visualisatie opgenomen: Jouw droombedrijf. In deze visualisatie neem ik je mee naar de toekomst via je onderbewustzijn. Het bijbehorende werkboek helpt je om wat je gezien hebt na de visualisatie op papier te zetten. Download hier gratis de visualisatie en het werkboek.

Meteen verder lezen?

Lees hier het 2e blog over het fundament van jouw bedrijf.

Andere interessante

Blogs

Strategie vanuit bezieling

Strategie vanuit bezieling

In het vorige blog uit deze reeks over jouw bedrijfsfundamenten schreef ik over marketing vanuit je hart en dat je er dan zelfs nog plezier in kunt gaan krijgen. Eigenlijk is dat in mijn ogen ‘intuïtieve marketing”. “Nou, dat is mooi”, hoor ik je denken, “dan doe ik...

Lees meer
Marketing vanuit je hart

Marketing vanuit je hart

Als intuïtieve ondernemer, kan marketing in eerste instantie voelen als een truc om mensen te verleiden en dat is niet wat jij wilt voor je bedrijf. Jij wilt handelen vanuit authenticiteit en zuiverheid. Toch wil jij ook zoveel mogelijk mensen bereiken en jouw aanbod...

Lees meer

zeg

Hallo

0 reacties

PLan je gesprek

Ben je benieuwd wat ik voor je kan betekenen of
wil je graag kennismaken?