Als intuïtieve ondernemer, kan marketing in eerste instantie voelen als een truc om mensen te verleiden en dat is niet wat jij wilt voor je bedrijf. Jij wilt handelen vanuit authenticiteit en zuiverheid.
Toch wil jij ook zoveel mogelijk mensen bereiken en jouw aanbod onder de aandacht brengen. Hoe kun je marketing inzetten op een manier die wel goed voelt voor jou en tegelijkertijd wel gebruiken maken van tips die jou helpen om je bedrijf te laten groeien? Lees er alles over in dit vijfde blog in de reeks Het fundament van jouw bedrijf.
Neuropsychologie
In marketing wordt slim gebruik gemaakt van feiten over ons brein om mensen aan te zetten om in actie te komen. Bijvoorbeeld het feit dat we angst hebben voor tekort. Denk maar eens aan booking.com waar je kunt zien hoeveel kamers er nog vrij zijn. Als dat er nog maar een paar of zelfs eentje zijn, dan is jouw neiging om te reserveren groter. Zelfs als je weet dat dit een ‘truc’ is, werkt het, want je onderbewuste (oerbrein) reageert hierop.
Verantwoordelijkheid
Tijdens een opleiding die ik deed, werd aangegeven dat je mensen dus heel erg kunt beïnvloeden via hun onderbewuste. En het inzetten van deze methodes komt met een verantwoordelijkheid: de verantwoordelijkheid om deze zo zuiver en puur mogelijk in te zetten.
Voor mij betekent dit dat ik in mijn marketing eerlijk ben, mezelf open opstel en vooral voor ogen houdt wat mijn diepere drijfveer is: vrouwen helpen om vanuit hun eigen kracht iets moois neer te zetten in deze wereld.
Dit verlangen van jouw klanten is er al. Soms is ze zich hier al van bewust en soms niet. En om hen te bereiken, is het nodig dat je dat je hen dat verlangen gaat laten voelen en soms ook de pijn die hierachter zit.
En je schetst het beeld waar ze naartoe kunnen als ze met jou gaan werken. Want pas dán komt er een drive van binnenuit om in actie te komen. En dat is wat je met je marketing gaat doen. Juist omdat je jouw klanten wilt helpen. Je kunt het zien als even ‘tough love’ om een doel te bereiken dat hen verder helpt.
Persoonlijke verbinding
Doordat jij deelt over je kennis en ervaringen vanuit je ziel, vindt je klant herkenning en gaat zich verbonden voelen met jou. Jij wordt aantrekkelijk voor jouw klanten omdat ze jou voelen als persoon en omdat laat zien wat jij voor hen kunt betekenen. Juist doordat jij je laat zien, hebben je potentiële klanten de kans om met jou te werken. Anders missen ze die kans!
Als je het op die manier bekijkt, wordt je marketing eigenlijk een heel stuk makkelijker en vooral leuker: je hoeft alleen maar te praten over datgene waar jij een passie voor hebt. Je elke dag afvragen: wat kan ik vandaag delen waar mijn volgers/potentiele klanten écht iets aan hebben. Alles wat je vanuit die gedachte deelt, heeft vanzelf veel waarde omdat jij oprecht je klanten wilt helpen. Als jouw bezieling te voelen is in je marketing dan word jij een magneet voor je klanten!
Plan nu je gratis kennismakingsgesprek
Wil jij ook aan de slag met het fundament van jouw bedrijf, maar weet je niet waar je moet beginnen? Plan dan een gratis kennismakingsgesprek met mij in. Dan kijk ik met je mee welk fundament als eerste jouw aandacht nodig heeft.
Het werkt zo:
- Plan direct je afspraak in mijn online agenda via de link hierboven.
- Beantwoord de vragen in het formulier dat je dan te zien krijgt. Jouw antwoorden zijn voor mij belangrijk om me te kunnen voorbereiden, zodat ik jou zo goed mogelijk kan helpen tijdens de Doorbraak Sessie.
- Na het bevestigen van je afspraak, ontvang je van mij een e-mail met de link om op de gekozen tijd via zoom te videobellen (check ook even je spambox!)
0 reacties