Iedereen willen helpen, is niemand helpen

Posted on: 23 maart 2024
Author: Marieke

In het blog Ondernemen als intuïtieve vrouw heb ik je verteld wat de eerste stap is als jij een dieper verlangen hebt om jouw visie groter in de wereld te zetten met je bedrijf. In dit blog ga ik dieper in op WIE jij wilt helpen en hoe waardevol het is om dit te weten.

Vrijheid

Als spirituele vrouw heb je een dieper weten en vaar je op je intuïtie. Als je wilt groeien met je bedrijf is er nog iets meer nodig: jouw leiderschap om de basis van jouw bedrijf stevig neer te zetten. Juíst als je intuïtief wilt werken, is dit van groot belang.

Als de fundering van jouw bedrijf goed is, kun jij erop leunen en op verder bouwen. Je zult gaan merken dat jouw bedrijf jou draagt. Dat het je heel veel vrijheid geeft dat die basis er is. Want met die zekerheid, kun jij daar omheen vrij bewegen. Zonder het onderliggende gevoel dat er nog van alles ‘moet’.

Bedrijfsfundament 2: Jouw ideale klant

De tweede belangrijke stap bij het leggen van jouw bedrijfsfundament, is te weten voor wíe je wilt werken. Vaak hoor ik spirituele ondernemers die zeggen: ja maar ik heb een gave en die wil ik delen met zoveel mogelijk mensen. Ze willen eigenlijk de hele wereld helpen, maar als je iedereen wilt helpen, help je niemand. Want het is dan niet duidelijk voor wie jij er bent. Klanten willen graag weten of jij specifiek hen kunt helpen.

Waarschijnlijk komen er juist veel minder mensen bij jou doordat jij niet kiest!

Jouw energie

Klanten komen vaak niet persé voor jouw specifieke product, ze kiezen voor jou als persoon! Ze willen jouw energie voelen en zoeken naar herkenning. Als ze die bij jou vinden en jij weet ze te raken, dan is dat wat de doorslag geeft bij de keuze om met jou te gaan werken.

Hoe duidelijker jij weet voor wie je het doet, hoe duidelijker jij je kunt richten op deze mensen. Jij weet wat hun verlangens en wensen zijn en dat jouw aanbod onweerstaanbaar is voor hen. Vaak ligt jouw ideale klant heel dicht bij wie jij bent als persoon, maar dan waar jij een paar jaar geleden stond.

Je potentiële klanten willen geïnspireerd worden vanuit de plek waar jij nu bent, want daar willen ze zelf ook graag naartoe!

Het fijne hieraan is dat je het heel dicht bij jezelf kunt houden. Je kunt vertellen en delen vanuit jouw ervaringen en de oplossing die jij hebt voor je klanten waar jij heel enthousiast over bent.

Jouw ideale klant

Ga dus op zoek naar jouw ideale klant, jouw lievelingsmens! Wie wil jij het liefste helpen? Omdat het goed klikt, ze zich in jou herkent en jij in haar? Wat voor type mens kan jouw hulp het beste gebruiken? Waar stond jij een paar jaar geleden? Hoe voelde je je toen? Waar liep je tegenaan? Wat frustreerde je? Waar verlangde je naar?

Succes met het beschrijven van jouw lievelingsmens en vooral veel plezier ermee!

Kennismaken

Vind je het lastig om hier zelf mee aan de slag te gaan? Plan dan nu een gratis kennismakingsgesprek.

 

 

Andere interessante

Blogs

Strategie vanuit bezieling

Strategie vanuit bezieling

In het vorige blog uit deze reeks over jouw bedrijfsfundamenten schreef ik over marketing vanuit je hart en dat je er dan zelfs nog plezier in kunt gaan krijgen. Eigenlijk is dat in mijn ogen ‘intuïtieve marketing”. “Nou, dat is mooi”, hoor ik je denken, “dan doe ik...

Lees meer
Marketing vanuit je hart

Marketing vanuit je hart

Als intuïtieve ondernemer, kan marketing in eerste instantie voelen als een truc om mensen te verleiden en dat is niet wat jij wilt voor je bedrijf. Jij wilt handelen vanuit authenticiteit en zuiverheid. Toch wil jij ook zoveel mogelijk mensen bereiken en jouw aanbod...

Lees meer

zeg

Hallo

0 reacties

PLan je gesprek

Ben je benieuwd wat ik voor je kan betekenen of
wil je graag kennismaken?